סמוטריץ' החליט: יבוטל המס על חד"פ ושתייה מתוקה

איתי גדסי No Comments on סמוטריץ' החליט: יבוטל המס על חד"פ ושתייה מתוקה

בפגישת הנהלה ראשונה שהסתיימה לפני דקות אחדות הנחה השר סמוטריץ׳ להכין במהירות האפשרית לימים הקרובים צווים לביטול המס על החד פעמי וביטול מס על השתייה המתוקה שהוחל בממשלה היוצאת. החכי"ם החרדים בירכו, ומאיגוד רופאי בריאות הציבור נמסר: "החלטה אומללה, מצערת ועיוורת"

בצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' כינס היום (א') את צמרת משרד האוצר לישיבת הנהלה ראשונה. בפתח הישיבה אמר שר האוצר כי ״יש לי ניסיון ארוך שנים בעבודה מול אנשי המקצוע במשרד האוצר ויש לי אמון גדול בכם ובאנשים שלכם. אתם הסיירת של השירות הציבורי במדינת ישראל. יהיה בינינו שיח פתוח ומעמיק ויתקבלו החלטות מקצועיות לחיזוק הכלכלה הישראלית לטובת אזרחי ישראל כולם. הדיונים יהיו פתוחים, מקצועיים ועניינים וישמעו בהם כל הדעות ובסופם נקבל החלטות והן תמומשנה. יש לנו אחריות גדולה על הכתפיים ועבודה רבה למען אזרחי ישראל".

החלטה ראשונה של שר האוצר סמוטריץ׳ – ביטול המס על החד פעמי וביטול המס על שתייה ממותקת. בפגישת ההנהלה הראשונה הנחה השר סמוטריץ׳ להכין במהירות האפשרית לימים הקרובים צווים לביטול מס על החד פעמי וביטול מס על השתייה המתוקה שהוחל בממשלה היוצאת.

בישיבה השתתפו מנכ"ל משרד האוצר רם בלינקוב, הממונה על השכר קובי בר נתן, החשב הכללי יהלי רוטנברג, הכלכלנית הראשית שירה גרינברג, הממונה על התקציבים יוגב גרדוס, היועץ המשפטי של משרד האוצר עו"ד אסי מסינג, מנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים, מ"מ הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון עמית גל, מנהל רשות המסים ערן יעקב, יו"ר רשות ניירות ערך ענת גואטה, סמנכ"לית מינהל והון אנושי סופי עופר, דוברת משרד האוצר לילך ויסמן וראש אגף חירום וסייבר יוני מור.

השרה להגנת הסביבה היוצאת תמר זנדברג החליטה לגנות את ההחלטה: "הממשלה החדשה נותנת לפוליטיקה קטנונית לחרב את הסביבה והבריאות. במקום להתקדם ההחלטה הזאת מחזירה אותנו שנות אור אחורה. חוץ מאצבע בעין ביטול המס יתרום רק לזיהום ולתחלואה. אני קוראת לשרה להגנת הסביבה החדשה להתנגד נחרצות למהלך המזיק הזה".

מנגד, החכי"ם החרדים בירכו על המהלך. יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני כתב: "אני מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על החלטתו הראשונה במשרד לבטל את 'מס ליברמן' על הכלים החד פעמיים והמשקאות הממותקים שנועד לפגוע בראש ובראשונה במגזר החרדי. זה היה אחד ההתחייבויות שלנו שנעשה מיד מיד עם הקמת הממשלה ואני שמח על כך".

ח"כ מאיר פרוש אמר על ביטול המס החד פעמי: "אני מברך את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על זריזותו בפעולה שנקט לבטל את מס ליברמן שהוטלו על המשפחות החרדיות. מדובר במימוש צעד ראשון מתוך צעדים נוספים שמופיעים בהסכם הקואליציוני שימחקו כל זכר לגזירות ממשלת לפיד-ליברמן".

האזינו: נתניהו מתחייב בריאיון לבצלאל קאהן ודוד חכם ב"מהדורת הבוקר"  על ביטול המס לאחר הקמת הממשלה:

video
play-sharp-fill

ח״כ אורי מקלב על החלטת שר האוצר סמוטריץ לביטול מס החד״פ והשתיה המתוקה; "מיסים אלו לא באו לסייע לציבור אלא רק כהחלטה רעה שנועדה לפגוע בציבור ולא מקצועית. אנחנו מברכים את שר האוצר סמוטריץ שביטל מס זה, כפי שהתחייבנו בהסכם הקואליציוני. פעולה זו מביאה את מדיניות הממשלה החדשה לפעול למען האזרחים ולא כנגדם. כעת משבוטל הצו נפעל בהסברה ובחינוך בכדי לשמור את הסביבה ולצרוך משקאות בריאים".

מאיגוד רופאי בריאות הציבור נמסר בתגובה להחלטת שר האוצר לבטל את המס על המשקאות המזיקים: "ההחלטה של שר האוצר הנכנס היא החלטה אומללה, מצערת ועיוורת. משקאות מתוקים גורמים לסוכרת שהיא הסיבה מספר אחת לעיוורון ולפגיעה כלייתית עד לצורך בשימוש בדיאליזה, לכריתות גפיים, למחלות קשות ולתמותה של ישראלים רבים ולכן מוצדק למסותם, כפי שמקובל בעולם. כלי המיסוי לא נועד להכביד על האוכלוסיה אלא להיפך לסייע לה להיות בריאה יותר. לא לחינם התורה נמשלה למים חיים, ולא למשקאות מזיקים".

"משמעות ההחלטה שיותר ישראלים יסבלו מעיוורון, שבץ מוחי, אי ספיקת כליות ואירועים לבביים עקב סוכרת והשמנה. ההחלטה התקבלה ללא בחינת ההשלכות על הציבור וללא דיון עם אנשי המקצוע במשרדי האוצר והבריאות. שר אוצר שקול ואחראי ידאג לכנס ישיבה עם הדרג המקצועי במשרדי האוצר והבריאות כדי לדון בנושא טרם קבלת החלטה שתפגע בכלל האוכלוסיה בישראל. מצער שיש מי שהאמין לכזבי התעשיה כאילו המס נועד לפגוע באוכלוסיה החרדית ואינו יעיל, כאשר נתוני משרדי האוצר והבריאות הצביעו כי המס הוביל לירידה בצריכה ולתועלת לישראלים, כולל האוכלוסייה החרדית".



0 תגובות